Wat is het verschil tussen een Alpha Romeo Spider 2.0 en een 3.0?

Als vrouw weet ik niet zo veel van auto's maar wil een leuk Alphaatje kopen, alleen sta ik tussen de keuze van een Spider 2.0 of 3.0... maar wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja leuke auto ! Een alfa is een auto met een sportief karakter , de 20 is een leuke vlotte auto , de 30 is ruw weg een derde groter in motor inhoud (mogelijk een 6 cilinder ) ) nog sneller , maar drinkt ook meer , ook iets zwaarder voor de wegen belasting en door de hogere nieuw prijs ook duurder in verzekering . Ben jij een sportieve tour rijder dan zou de 20 ruim schots voldoen . Zeker in Nederland . De 30 heeft veel meer kracht , en kan daardoor met minder motor toeren zeg nog net wel die heuvel op de autobahn ,zonder terug te schakelen . Je schrijft er niet het bouwjaar bij maar alle spiders zijn heel leuke auto's , wel wat gevoeliger voor roest . Koop zo'n auto met een Anwb keuring als je niet een kat in de zak wil . Veel plezier !

Het beste antwoord

Een alfa is een mooie keus. Ik rij zelf een 166 en ben er heel erg tevreden over.
De 2.0 is een 4 cilinder en de 3.0 is een 6-cilinder.
De 2.0 is een echte toerenmotor. Deze motor vraagt dan ook een sportief rijkarakter van de eigenaar. Bij lagere toeren kan deze motor wat nerveus overkomen. Als het de twinspark is wat ik vermoed dan verbruikt deze motor ook wel wat olie.
De 3.0 is een meer relaxte motor met veel koppel bij lagere toeren. Deze motor hoef je niet op toeren te jagen om toch goed te versnellen. Met deze motor kun je ook heel relaxt rijden en voelt nooit nerveus aan.
Qua verbruik zullen beide motoren niet heel veel van elkaar schelen. Zeker als je een wat sportiever rijgedrag hebt lust de 2.0 hem wel aardig. Verder is de 3.0 wat onderhoudsvriendelijker maar ook zwaarder dus een hogere wegenbelasting.
Verder algemeen bij de spider goed op roest letten. Dit is dan wel weer afhankelijk van het bouwjaar. Mijn 166 is van 1999 en heeft geen spatje roest. Ik rij zelf ook de 6 cilinder en vind de motor echt super. Je kan relaxed door het dorp rijden maar als je op het gas trapt is ie ook daar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw.. wat een mooi en compleet antwoord!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles wat ik wil weten.. fantastic!!

Andere antwoorden (1)

Dat gaat de inhoud van de motor hoe hoger het getal hoe meer vermogen die heeft dus ook sneller kan rijden