Past er een doos van 137X78X55 cm in een Ford Ka met één bestuurder en één passagier?

De achterbank is in delen neerklapbaar, auto is uit 2002.

11 jaar geleden
in: Auto's
6.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou de achterbank eens neerklappen en dan de afmetingen van de koffer tot aan de voorzetels eens goed opmeten. Als je voor ieder getal iets groter uitkomt, dan zal de doos erin passen.

Het beste antwoord

De gehele auto heeft de volgende afmetingen:
Lengte: 362 cm
breedte: 163 cm
Hoogte: 137 cm
Dit zijn echter exterieurmaten.
Met een neergeklapte achterbank zou er in totaal 724 liter bagageruimte zijn. Jouw pakket heeft een inhoud van ongeveer 603 liter.

Ondanks bovenstaande informatie is vooral de lengte het probleem. Als je er voor kiest dicht op het stuur te zitten zou de mogelijkheid bestaan dat het pakketje zou passen. Ook zou het pakketje mogelijk in de breedte passen (lengte pakket 137 cm breedte exterieur 163)
Je kan er echter voor kiezen het pakketje aan de achterkant uit te laten steken en door middel van een touw de achterklep deels dicht te houden.
Let er dan wel op dat het kenteken goed zichtbaar blijft.

Het is echter altijd moeilijk te zeggen via een site. Ooit vallen opgegeven maten anders uit in de auto.