kan ik alvast een tweedehands auto verzekeren?

Ik wil een tweedehands auto gaan kopen. Als ik hem mee neem, moet hij verzekerd zijn. Als ik hem niet mee neem, heb ik er geen nodig. De auto haal ik 206 km verderop op. Dus ik wil geen 2 keer rijden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Je kunt je verzekeraar vast de gegevens van de auto geven en afspreken, een belletje te geven als de verzekering in moet gaan, dat belletje kan je ter plaatse doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De gekochte auto kan je bij de meeste verzekeraars ter plaatse telefonisch verzekeren. Naderhand kan je dan alle benodigde overige gegevens doorgeven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is ook mogelijk vooraf te bellen met je de verzekeraar, om aan te geven dat je in principe voornemens bent een tweedehands auto te gaan kopen en de auto te verzekeren vanaf het moment van aankoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij bekend bent bij een verzekeringsmaatschappij is dat mogelijk.
Je kunt terplekke bellen en geef het kenteken + kenteken door.
Vanaf dat moment is die verzekerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht je al een verzekering hebben bij een maatschappij dan is het een kwestie van een auto wijzeging door bellen.

Heb je nog geen verzekering dan kun je de auto online direct verzekeren bijvoorbeeld via independer.
Je ontvangt direct een mailtje dat de auto tijdelijk verzekerd is en je kan direct de weg op.
Als vrouw zijnde kan ik je een verzekering aanraden via independer en dan bij onna onna, bij alleen wa zit bijvoorbeeld een handtas dekking en pechhulp binnen Nederland.