Hoe groot is de kans dat portiersloten van andere auto's in de buurt worden geopend als je je eigen auto op afstand opent?

Hoe uniek is de code? Zijn er meerdere systemen / frequenties?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

Die kans is heeeel klein, want de sleutel werkt met een 'rolling code', een frequentie-code die iedere keer verandert, en tussen de sleutel en auto keer op keer opnieuw wordt afgesproken.

De sleutelfabrikanten zullen niet vertellen hoeveel codes er mogelijk zijn, maar als ze er een uniek nummer in verwerken, zou het zelfs kans van 0 kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zou dat niet mooi zijn als ik met de knipper van een Suzuki Alto de Bentley van mijn buurman kan openen?

Maar nu even serieus...

De kans dat je een zelfde auto van hetzelfde merk, type, bouwjaar kan openen met jouw portieropener lijkt mij vrijwel 0,0000015 %
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je die kans zou vergelijken met een hoofdprijs in de loterij ben je eerder een rijk man. (of vrouw)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die kans is ook 0,0000015 % :))
De kans is zeer klein.
Ik heb al een hoop auto afstndsbedieningen in me handen gehad.
Maar heb het nog nooit meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bij mij gaat vaak de draadloze deurbel als ik mijn auto open!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kán wel, maar ik denk dat de kans niet te berekenen valt, omdat er als maar auto's/autosleutels bij komen