Is het slecht voor ruitenwissers om over ijs op de ruit heen te gaan? Of zijn ze ontworpen om hier tegen te kunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

De rubbers van de ruitenwisser zullen snel verslijten, deze zijn gemaakt om over een gladde natte oppervlakte gemaakt en nu ga je ze over een ruwe harde oppervlakte gebruiken, mede door de lage temperatuur (hard geworden rubber) zal het blad snel slijten.

Ook de motor zal een behoorlijke tik krijgen, deze is niet gemaakt om zoveel kracht te moeten zetten met als gevolg dat deze snel kan door branden.

In tegenstelling van de vorige beantwoorders kan ik je wel gerust stellen betreffende de raam, deze zal niet beschadigd raken, de motor draait reeds en de ruit wordt al enigzins verwarmd waardoor er een water laagje tussen het ijs en de ruit ontstaat, daarbij is het ijs niet hard genoeg om glas te kunnen beschadigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is er erg slecht voor. ook voor je ruit trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ruit wordt zelfs niet geraakt dus schade aan de ruit is niet mogelijk.
Erg slecht. Als het ijs nog erg hard is kan je zo krassen maken in je ruit. Door dit veel te doen komt ook het rubber los van je ruitenwissers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IJs is nooit hard genoeg om glas te krassen. Een beetje zand of ander vuil kan wel krassen veroorzaken.
Het ijs kan wel het rubber van de ruitenwissers beschadigen, waarna het de wissers tijdelijke strepen laten zien tijdens het wissen.
nog afgezien van de vorige antwoorden: over ijs heen gaan en krassen, het probleem begint dubbel als ze vastgevroren zitten en het motortje draait zich kapot, omdat er geen beweging in te krijgen is! als dat gebeurt kan je alles gaan vernieuwen: kapot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje booker, van mij is het ook ervaring van een bekende: en t is zo niet nodig: als je 't maar weet!
die min is van iemand die niet uit zijn woorden kan komen ! kan niet anders :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ook niet gemind echter min is wel terecht. De ruit wordt niet beschadigd, glas is vele malen harder dan ijs. Vraagsteller heeft het over dat de ruitenwissers werken, dus zijn ze niet vastgevroren.