Is de bandenspanning van je auto hoger als hij met alle 4 de wielen op de grond staat en andersom als hij van de grond staat lager?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Nee de bandenspanning verandert niet

De banden op jou auto zijn gemaakt om een auto te kunnen dragen !!!

Oftewel op het moment dat een auto op een tweekolommer staat in de garage
Dus met vier wielen van de grond

en alle vier de banden worden opgepompt tot 2 bar per band dan zal zodra de auto weer op de grond staat de banden spanning nog steed 2 bar zijn en niet meer

Want al zal de onderkant van de band vervormen , plat worden zogezegd dan zal ook de ban aan de bovenkant iets oprekken !!!

Het is een gesloten systeem !!

Tevens het voorbeeld dat als je het vergelijkt met een ballon

Dan zal je zien dat als je de ballon aan een kant in drukt hij ergens anders opbolt wn. Als je er op gaat zitten !!!
Dan klapt de ballon om dat dan de druk van buitenaf O hoog word dat de ballon klapt en niet om dat de druk in de ballon hoger word