Welke taal wordt gesproken in de reclame van Peugeot, Rijden Is Begrijpen?

Is het een fantasietaal? Als het een fantasietaal is, wat is de filosofie achter deze reclame? Dat er (onder andere hier) over gesproken wordt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het is een fantasietaal en de filosofie erachter is dat het niet uitmaakt wat je van de auto zegt, als je erin rijdt snap je helemaal wat er bedoelt wordt. Zoiets.

Als je de reclame wil zien, klik even op de onderste link en selecteer 308
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het staat zelfs op een forum.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een fantasietaal en als je de slagzin "Rijden is begrijpen" goed bekijkt, gaat er misschien al een lichtje bij je branden.
Het idee is, dat hoewel de taal onbegrijpelijk is, iedereen wel snapt dat Peugeot (volgens de makers) een goede auto is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mock' bara, danz pag oro Nederlandski, chantog' ori doffgoz!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, hallo, kun je die duim naar beneden indrukken, maar elk mens kan toch bedenken dat het een reclamefantasietaaltje is, of ben ik nou zo simpel?
taal is in deze commercial - volgens de bedenker - niet belangrijk.