wat moet ik doen om een auto te importeren uit duitsland? welke documenten zijn nodig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de volgende website kun je tips vinden welke stappen nodig zijn om een auto te importeren met voorbeeld foto's van benodigde documenten. http://www.duitse-auto-import.nl/

Het beste antwoord

Eerst moet je de BPM-waarde bepalen en op papier te zetten. Hier zijn verschillende manieren voor:
* taxatierapport
* de BPM afschrijvingstabel.
Om een indicatie te krijgen wat de BPM bedraagt kun je dat via autoweek kijken. Je krijgt 2 uitkomsten en je mag de gunstigste kiezen.

Na het kopen van de auto moet je hem op een trailer vervoeren naar Nederland (dus niet zelf rijden)
Vervolgens moet je een afspraak maken bij het RDW om de auto te keuren en om een kenteken aan te vragen.
Dan moet het BPM restwaarde formulier worden ingevuld. Dit wordt gecontroleerd en na het voldaan van de BPM krijg je je kenteken.

Benodigde documenten heb je dus niet zo veel, namelijk:
Autopapieren
BPM restwaarde formulier
en evt bevestiging van de afspraak voor de keuring
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik raad berekening via de Autoweek module af, omdat deze enkel werkt via de afschrijvingstabel van de Belastingdienst. Voor een schadevrije auto is de koerslijst vaak de beste methode om aangifte te doen (lager BPM bedrag).

Met de juiste kentekenplaten is het mogelijk om de auto zelf te rijden vanuit Duitsland naar Nederland. Trailer is dus niet per sé nodig.

Verder heb je de complete autopapieren, deel 1+ 2 (duitse) nodig + CVO. Daarnaast heb je voor de belastingdienst / BPM de originele aankoopfactuur nodig.