Centrale computer Toyota Corolla Verso vervangen. Wie kan dit? Wat kost het? en wat lost het op?

Tijdens mijn vakantie kreeg ik problemen met de el. installatie. In Hongarije en in Nederland is gekeken wat er aan de hand was, maar niemand kon me iets zeggen. Via via hoor ik dat dit de centrale computer moet zijn, die stuk of ontregeld is. Wat doe ik er aan, wat kost het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als inderdaad de unit stuk is dan zit er niets anders op dan deze te vervangen.
De kosten van een nieuwe eenheid zijn vrij prijzig.
Vandaar dat je daarvoor beter bij een recyclingbedrijf terecht kan.
Daar liggen dergelijke eenheden ( mits voorradig ) soms voor een schijntje t.a.v. een nieuwe.
Het vervangen is geen probleem, veelal is het niets anders dan alleen ompluggen van één of meerdere stekkers.

Je moet dan wel de exact de zelfde eenheid hebben omdat deze het gehele management regelt.

Voor een gerichter advies moet ik je toch doorverwijzen naar een Toyota Garage of naarhet forum van problem cars.
In dat Forum is veel deskundigheid aanwezig, wellicht dat ze je hier verder, gerichter en goedkoper kunnen helpen dan bij een merkgarage.
Dergelijke vakgarages doen veelal niet meer dan alleen componenten vervangen zonder de dieper gelegen oorzaak te vinden.

Maar heb je zelf al eens gekeken en dan bedoel ik de zekeringenkast.
Hoe ziet deze eruit, vocht en/of corrosie kunnen namelijk ook vreemde storingen opleveren zo ook gecorrodeerde massakabels.
Check ook even de accu klemmen en polen als deze nog mooi schoon zijn.

Electrische storingen worden namelijk veel veroorzaakt door corrosie, vocht en gecorrodeerde massakabels.