Wat betekent als mijn rode lampje in mijn auto gaat branden bij de temperatuur van mijn auto/motor?

Het gaat om een Fiat Punto S!Ik zou denken aan de koelvloeistof, maar die is nog goed vol.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
6.7K

Antwoorden (3)

Ook een te laag oliepeil zorgt voor hoge temperaturen. Controleer dat dus ook nog even!
11 jaar geleden
Als er in het rode lampje een thermometer afgebeeld is betekent het gewoon dat de motor te warm wordt, dit door verschillende dingen veroorzaakt worden:

Een te laag vloeistofpeil in de radiateur (slang tussen expansievat en radiateur verstopt).

Buitenzijde radiateur vuil.

Radiateur binnenzijde vervuilt.

Niet werkende ventilator.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog eentje:

Thermosstaatklep blijft dicht zitten.

Toegevoegd na 4 dagen:
Met dank aan de ANWB:

Temperatuur zender zelf kan stuk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Temperatuur zender zelf kan stuk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad ook die kan stuk zijn.
Het betekent ook dat, als je niet snel ingrijpt, je zeer binnenkort een forse reparatie kunt verwachten.

Als de zaak echt oververhit raakt is de kans groot dat je met een lekke koppakking bij de garage komt.
Reken dan op 500-1000 euro of meer kosten.