Wat bezielt mensen om bij slecht weer te gaan kleven?

Ik moest net helaas de weg op, moest toch echt naar huis. Heb er 1,5 uur over gedaan in plaats van 3 kwartier omdat het bar en boos is in het noorden van het land.

Ik ben alle kanten van de weg op gegleden en soms was de belijning niet eens te zien... erg veel stuifsneeuw.

Nu had ik achteraf liever helemaal de weg niet op moeten gaan, maar goed.

Nu heb ik de hele weg een auto achter mij gehad die niet meer dan 10 meter achter mij reed. Mocht ik dus plots in de slip komen of wat dan ook, dan had hij vol op mijn auto gezeten.

Hij heeft genoeg kansen gehad om mij in te halen op stukken waar het redelijk begaanbaar was.

Wat bezielt iemand om in slecht weer te gaan kleven?

(owh en ik heb mij totaal niet laten opjagen, tegenovergestelde juist, ben mij juist meer gaan concentreren.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Misschien iemand die moeite met het zicht had en dacht , mijn voorganger rijdt zo safe, als ik vlak achter hem blijf rijden raak ik de weg tenminste niet kwijt.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar dacht ik ook aan! +1

Andere antwoorden (4)

Het sneller rijden is op zich vaak goed te doen. Mensen die veel ervaring hebben en de weg kennen, hebben meestal een wat hogere snelheid. Echter, dan is er een auto voor je die langzamer rijdt. Die kan je niet echt inhalen, omdat de situatie op de weg zo is dat je niet weet of er in het midden een hobbel van ijs zit. Dus blijft de auto hangen.

Waarom mensen dan zo dicht achter je blijven hangen is mij onduidelijk. Om ze kwijt te raken: Alarmlichten aan wil wel eens helpen. Anders: Naar rechts knipperen en 20seconden in de berm gaan staan. Geen weer is zo slecht dat je een kop-staart botsing wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij slecht weer (slecht zicht) is het gemakkelijk om een auto die voor je rijdt te volgen, vooral als men minder bekend is met de weg. Om hem niet kwijt te raken, of uit het oog te verliezen, gaan sommige mensen dicht achter de voorganger rijden, er vanuit gaande dat de voorste auto de weg goed weet.
Dit kleven is inderdaad erg irritant, voor degene die voor rijdt.
jc54
14 jaar geleden
Nou duidelijk; het was iemand die dacht dat ie met winterbanden niet kon glijden. Duhhhhhh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks je relatief hoge snelheid van ca. 6 km per uur, durfde hij je blijkbaar niet in te halen! Let wel, nu met deze sneeuwomstandigheden, zie ik werkelijk waanzinnige idioten rijden: met een slakkegang en dan nog remmen in bochtjes etc. terwijl je juist nu zoveel mogelijk op tractie dient te rijden!