Ik heb een Seat Marbella uit 1997 en wil graag een sleutel bij laten maken. Hoe doe ik dat?

In de sleutel zit namelijk een chip ongebouwd en bij de dealer ben je erg duur uit. Maar ik hoorde van een sleutelmaker dat de chip ook "gekloond" kan worden. Het liefst in de omgeving Utrecht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Gezien de leeftijd van de auto gaat het om een startonderbreker en niet zo zeer om een alarm. Een chip kan gekloond worden maar dat lijkt me geen legale business.
Het beste kun je hem halen bij een dealer.

Een goedkopere oplossing is een sleutel na te laten maken bij een sleutelmaker en de startonderbreker bij de garage los te koppelen.
Dan is de auto makkelijker te starten voor criminelen maar gezien het type auto en zijn leeftijd is de auto niet meer aantrekkelijk voor criminelen.