ik heb een tweedehands auto gekocht bij RDW gerectificeerde garage en heb een defecte motor binnen garantie. wie is hier dan aansprakelijk voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de garage deze garantie heeft afgegeven: de garage.
Als dat niet zo is en het is nog fabrieksgarantie dan kun je contact opnemen met de importeur.

Het beste antwoord

Binnen garantie met olie en vloeistofpijl voldoende gedurende de volledige periode zal toch de garage zijn garantieverplichting na moeten komen.
Oliepeilen dien je -zeker bij een pas aangeschafte auto- elke tankbeurt te doen, net als het koelvloeistofpeil.
Denk ook aan de vorstbescherming (-26 graden) van de koelvloeistof.
Mogelijk had je auto al een lekke koppakking.
Helaas keuren garages daar niet bij verkoop op en proberen soms de "schuld "in de schoenen van de koper te schuiven, een lekke kop is vaak de reden dat mensen een auto wegdoen. Zo een auto ongerepareerd doorverkopen gebeurt niet zelden.
Laat je dus niet omver kletsen.
En kijk altijd als je een auto koopt of er "mayonaise "onder de motoroliedop zit en of de slangen zeer kort na draaien onder druk komen, ook het koelvloeistofvat verraadt vaak een kapotte koppakking.
Helaas trappen onervaren kopers hier vaak in en laten zich wijsmaken dat die paarhonderd kilometer die ze dan gereden hebben de oorzaak is van de kapotte motor.
Onzin, een motor moet zeker 2 ton meegaan zoalng bovenstaande zaken en onderhoud in orde zijn.
Je kunt je beroepen op een "verborgen gebrek" maar een ervaren garagehouder ruikt al aan de rook of de koppakking lek is.
Vecht voor je recht!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt eraan wat je met die auto hebt gedaan. Als je een dag zonder olie gaat rondrijden is het jouw fout.

En RDW gecertificeerd betekent dat hij kentekens mag overschrijven, dat zegt niks over zijn garantie voorwaarden.