Wat is het verschil tussen de autoverzekering van ZLM en de rest?

Op de site van ZLM autoverzekeringen kom ik bij hun berekening steeds beduidend goedkoper uit bij elke auto.
Nu vraag ik me af wat het addertje onder het gras is.
Want als ik mijn oude auto de premie berekenen, is een simpele WA-verzekering met 0 schadevrije jaren bij Ohra 150 euro per maand, en bij ZLM niet eens 60 euro per maand?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Wij hebben zeer goede ervaringen met ZLM: Zij denken met je mee en hun klantenservice is prima. We hebben nog geen addertje kunnen ontdekken en zijn er al jaren klant. Ik weet niet hoe 't nu is, maar indertijd sloten zij alleen verzekeringen af voor inwoners van Zeeland, Limburg en Brabant, dit omdat de risico's in deze provincies lager lagen dan in bv. de Randstad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Of er verschil is en of dat dat ertoe doet hangt af wat je zoekt.
Zoek je alleen een WA, dan zijn de voorwaarden tussen verzekeraars wellicht uniform.
Zoek je meer in je verzekering, dan kunnen de voorwaarden voor de uit te keren bedragen en eigen risico / eigen bijdrage bij een claim erg verschillen (bijv. krijg je nieuwwaarde of dagwaarde en wel of geen eigen bijdrage bij het vervangen van een ruit).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedere verzekeringsmaatschappij hanteert hun eigen premieberekening systeem. In veel gevallen verscheelt het per auto en per persoon welke verzekeringsmaatschappij het goedkoopst is.
Vooral wanneer je jonger bent dan 24 worden de verschillen drastisch groter. Je bent namelijk een groter risico (mensen onder de 24 maken meer ongelukken). Niet iedere maatschappij hanteert alleen een even grote risico opslag dit zal bij ZLM lager zijn.

Maar het grootste verschil van ZLM is dat het alleen werkt met mensen die woonachtig zijn in Zeeland en Brabant. In deze provincies worden minder ongelukken gemaakt waardoor de premie lager is.