Mijn airbag lampje brand, Weet iemand raad?

Ik heb een Audi A4 uit 2000
Maar mijn airbag lampje blijft branden.
Ik liet mijn burrman mijn auto uitlezen
en daaruit kwam dat er onder de stuur een draadring ofz was,
Dus vroeg ik me af hoeveel het gaat kosten om dat te laten maken.
Of of het makkelijk te maken is.

Of is er een manier om dat lampje helemaal uit te zette?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.5K

Antwoorden (4)

Er kan een slechte verbinding zijn aan een van de airbags. Die worden namelijk iedere keer bij het starten getest. Als een verbinding slecht is gaat het lichtje aan.
Wat je kan doen is eens onder je zetels kijken of er geen stekker uitgetrokken is. Sluit deze dan terug aan met uitgeschakeld contact.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn auto had er ook last van. De oorzaak bleek uiteindelijk in de contacten van de stekkertjes onder de stoel te zijn.

Op den duur gaan die (lichtelijk) oxideren en is het contact niet meer 100%
Bij het starten worden door de computer een aantal controles uitgevoerd. De airbags is er daar 1 van. Het slechte contact is voor de computer aanleiding om u te waarschuwen middels het betreffende lampje.

De oplossing was uiteindelijk simpel en makkelijk zelf (of een handige buurman) te doen door het betreffende stekkertje er uit te knippen en de contacten te solderen.

Hiermee was het probleem uit de wereld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit uw vraag lees ik dat de contactring onder de airbag in het stuur is geoxideerd / vervuilt, dit euvel is vaak makkelijk te verhelpen, daarvoor dient de airbag gedemonteerd te worden en de ring gereinigd.

De kosten voor reparatie tijdens een beurt zullen meevallen, het laten uitschakelen van het lampje kost even veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben van mening dat het lampje een 'nut' heeft. Die ga je niet zomaar uitschakelen. Het geeft een indicatie over de toestand en eventuele werking van de airbag. M.v.g. TX.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ook mijn mening vandaar ik ook eerst verwijs naar het laten repareren en niet het uitschakelen van het lampje.
Heb hetzelfde probleem gehad.
De dealer heeft het probleem uitgelezen en het had ook in dit geval te maken met een stuurring. De reparatie zou ongeveer 300 euro bedragen, maar vanwege een coulanceregeling is de ring gratis vervangen.
Bekende automerken is er veel aan gelegen dat het veiligheidssysteem in orde is. Bij "jonge" auto's die niet meer in de garantie zitten wil men dan nog wel eens coulant zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
De coulanceregeling zal in dit geval dus niet van toepassing zijn.