Is het verstandig om een 10 jaar oude auto te vervangen of hem af te rijden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.5K

Antwoorden (6)

Financieel is het meestal voordeliger hem af te rijden, de betrouwbaarheid neemt echt af. Wat voor jou belangrijker is kan ik niet bepalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, dat ligt ook aan de staat van de auto. en zelfs dan kun je geluk of pech hebben waardoor het achteraf gezien misschien beter was hem in te ruilen...
Dat is niet zo maar te zeggen. Het is erg afhankelijk van het onderhoud dat de afgelopen jaren is gedaan en het onderhoud dat je nog verwacht.

Als de auto allerlei onderhoud heeft gehad tegen veel kosten, kan het handig zijn hem af te rijden.

Verwacht je binnen afzienbare tijd veel onderhoud, dan misschien niet. Je kunt dan ook afwachten tot hij het echt opgeeft, maar dan zit je wellicht een tijdje zonder auto
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je vaak problemen hebt met de auto of je denkt veel goedkoper uit te zijn met een andere dan kun je vervangen.

Als ik een oude auto had die nooit problemen had dan zou ik gewoon doorrijden.

Het gaat om het gemak en de kosten die je nu ervaart.
11 jaar geleden
Het hangt eigenlijk van een paar factoren af.
Hoeveel rijdt u per jaar ? Als u maar 10 a 15000 km doet moet u dat in rekening brengen.
Hoeveel kosten heeft u aan de garage ? Niet aan onderhoud maar aan herstellingen.
Als u zeer veel km rijdt moet u natuurlijk ook de brandstofprijs in rekening brengen want de nieuwe wagens verbruiken minder dan 10 jaar terug.
Als u een auto koopt met minder pk/hp dan zal u ook minder verzekering betalen.
Misschien een groen premie meepikken ?

Dit zijn een aantal zaken waar u rekening moet mee houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Momenteel is een auto van 10 jaar vaak nog in goede conditie. Is de onderhoudshistorie bekend en is de kilometerstand rond de twee ton, dan kan je overwegen hem te jouden. Belangrijk is ook het merk, van een VW Opel Mercedes etc is bekend dat ze lang gebruikt kunnen worden. Kortom heeft de auto 4 ton gereden en allerlei kwaaltjes dan is deze waarschijnlijk aan vervanging toe. Bij twijfel kan je de anwb een keuring laten doen. Je krijgt dan een overzicht van de staat van de auto en te verwachten kosten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 ding staat gewoon vast,een oudere auto is goedkoper in onderhoud (ligt wel een beetje aan het merk) onderdelen zijn makkelijker 2hands te krijgen en het sleutelen is veel makkelijker.
Bij nieuwere auto's zit alles zo weggepropt dat ie voor elk wissewasje naar de garage moet of zelfs naar de dealer.
Ik rij een oude bmw van bijna 21 jaar oud met een motor van ruim 25 jaar oud en daar vertrouw ik meer op dan een auto die jonger is dan 10 jaar.
Hou er rekening mee dat alle nieuwere auto's allemaal electrinische sh*t hebben wat veel eerder kapot gaat of storingen geeft.
Ik zou zeggen,als je nu geen problemen hebt,of hebt gehad,lekker op tijd z'n beurtje en alles lekker bijhouden dan issie betrouwbaarder dan een nieuwere.

Dit is mijn mening en spreek uit ervaring.

Welk merk gaat het eigenlijk om,daar ben ik wel benieuwd naar :-) !