Onze Seat Marbella uit 1996 geeft in stationair gas. Maar als het ''gas'' wordt losgelaten krijgt ie te weinig en slaat af. Wat is er aan de hand?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben niet technisch, maar dit klinkt als gewoon niet goed afgesteld! daar moet dus naar gekeken worden!

Het beste antwoord

Klinkt als een vervuilt gasklephuis.
Gasklephuis kan je zelf reinigen, voorzichtig en met beleid de boel losdraaien ( eventueel even foto's maken ) en dan voorzichtig de boel schoonmaken met remmenreinigen.
Niet schuren of schrobben met een schuurspons o.i.d. gewoon met een oude lap te keer gaan.
Meestal zit er in de "hals" koolaanslag welks er voor zorgt dat deze stationair niet helemaal koosjer loopt.

Note, heb je nog een echte carburateur dan kan dit je mischien verder helpen;

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=12015

Check ook even je lambda na, geen nieuwe kopen, die dingen zijn loeiduur en op de sloop liggen ze bij bosjes ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga naar een garage en laat de motor afstellen dan loopt hij stationair weer goed.