Mijn auto heeft continue last om te starten. Wat is het probleem?

Mijn Renault Scenic heeft vaak startproblemen. Op LPG start ie alleen als ik net gereden heb. En op benzine, na drie of vier pogingen. De accu is zeker niet leeg, en het lukt op benzine nagenoeg altijd om wel te starten. Ik twijfel of ik iets fout doe bij het wisselen tussen gas en benzine. (Er is ook nog een soort tussenstand, waarvan ik niet weet wat die doet.) Bij de garage kunnen ze niets vinden, omdat ik daar altijd met 'enigzins' warme motor aankom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

die tussenstand dient bij het overschakelen zodat je geen 2 verschillende brandstoffen tegelijk toe dient.bij het overschakelen moet je namelijk even wachten tot de vorige brandstof op is gebruikt alvorens de volgende keuze te nemen.
En het slecht starten kan verschillende oorzaken hebben .
Versleten ontstekingskaarsen,luchtfilter vuil of slechte compressie bv.Daar zal je even moeten achter zoeken.
Ook bij een automatische of handchoke kan een slechte afstelling dit veroorzaken.

Toegevoegd na 4 minuten:
En ook wordt uw toevoer gas-benzine enkel op 1 van de twee optimaal af geregeld .Op de andere ga je altijd iets minder optimaal toevoer krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud is die scenic eigenlijk? En van welk jaar is die lpg installatie. Ik had ooit een laguna uit 95. Maar die starte al automatisch altijd op benzine en ging daarna automatisch over op gas. Dat handmatig wisselen is toch iets uit de jaren 80. De huidige installaties zijn allemaal automatisch al sinds de begin jaren 90. Ik heb in ieder geval nooit problemen gehad met die auto.
Maar als het inderdaad een oude installatie is, dan dien je na de benzinestand de knop altijd even in het midden te laten tot de auto net begint in te houden en dan pas doorschakelan naar gas.