Kan ik een auto met een Belgisch kentekenplaat laten repareren in Nederland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom denk je dat dat niet zou kunnen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij grensoverschrijdende aankopen van auto's komt er allerlei extra papierwerk bij kijken. Ik vroeg me daarom af hoe dit dan precies zit met grensoverschrijdende autoreparaties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De enigste papierwerk welke bij een reparatie komt kijken is de rekening. :)

Het beste antwoord

Ja hoor. Het kan immers ook gebeuren dat je een ongelukje of pech krijgt in het buitenland. Dan mag je dat laten repareren.
Je moet er alleen rekening mee houden dat de reparaties ook moeten voldoen aan de eisen van je eigen land, anders kun je natuurlijk problemen krijgen. Maar dat lijkt me in het geval van Belgie/Nederland geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja natuurlijk kan je die laten repareren als je maar betaald.
11 jaar geleden
Ja dat kan zeker wel.

Buiten bovenstaande goede antwoorden moet je je ook goed laten informeren over de prijzen. Als je auto niet meer zelfstandig kan rijden, zijn de kosten voor een auto-ambulance vaak hoog en dus niet echt rendabel om je auto dan nog in Nederland te laten maken. Maar het kan iig wel.