auto opgehaald door sloopbedrijf, telefonisch besproken over vergoeding na het weghalen van me auto niks gekregen wat te doen?

telefonisch contact opgenomen(02-10-2012)
auto opgehaald(03-10-2012)
bedrijf: Van der Ven Auto’s te Roosendaal
Rijswijk 3oktober,

Tijdens mijn gesprek over het ophalen van mijn auto werd duidelijk gemaakt dat ik een vergoeding kreeg alleen dat we nog geen vaste prijs konden afspreken,nou wordt me auto opgehaald en heb ik niks gekregen. Ik neem contact op met bedrijf en wordt telkens doorverbonden met alles en iedereen maar geen duidelijkheid. Uiteindelijk blijkt(wat het bedrijf ineens zegt)dat er helemaal geen gesprek over vergoeding is geweest, dat ik dat niet goed heb gehoord terwijl het er ook duidelijk op de site staat met uitroeptekens. Ik citeer: Van der Ven Auto’s betaalt een hoge opkoopprijs voor defecte auto’s, schade auto’s en ! Wij halen deze graag kosteloos bij u op!

Ik voel me bestolen van me auto!!!
Wat moet ik doen?
het bedrijf bellen? al gedaan die doen alsof hun neus bloed en er niks is afgesproken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Als het een geldkwestie betreft moet je nooit iets over de telefoon afspreken, maar per mail aangezien dit een wettelijk en rechtsgeldig communicatiemiddel is, per telefoon moet jij als benadeelde zien te bewijzen dat er iets is af gesproken, en zelfs als zou je dit kunnen heb je bij een kort geding geen poot om op te staan.

Ook moet je niet de auto laten wegslepen zonder daarbij meteen geld te krijgen, geen geld is dan ook geen auto.

Ben bang dat er voor u niets meer te halen is, ik wens je dan ook veel sterkte !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een vrijwaringsbewijs hebt ontvangen je hebt ook alle papieren overhandigd, is er weinig meer aan te doen. Maar wanneer je geen vrijwaring hebt gekregen en zelf de papieren nog hebt, staat de auto nog op jouw naam. Dan zou je aangifte kunnen doen van diefstal.

Wanneer je niet zeker weet of je auto al is overgeschreven, kun je dat nakijken op https://ovi.rdw.nl/.
- Vul het kenteken in en klik op Zoeken (of geef Enter)
- Op het tabblad Historie staat wanneer de auto voor het laatst van eigenaar is gewisseld (Datum aanvang laatste tenaamstelling) - is dit de datum waarop jij de auto kocht, dan is het dus nog steeds jouw auto en sta je wat sterker.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja allemaal antwoorden waar je weinig mee geholpen bent natuurlijk.
Mischien dat je hier iets mee kan?

http://www.rechtswinkel.nl/
http://www.consumentenbond.nl/

Daar het hier zeker om een "miscommunicatie" gaat die niet aantoonbaar is, is het knap lastig om het e.e.a. 1.2.3 op te lossen.
Uw wagen zal nu inmiddels wel in hoofdgroepen uiteen liggen.
Dus eventueel retourneren van het verkochte zal ook lastig worden.
Ik zou toch eens contact opnemen met de rechtswinkel, wie weet dat zij nog mogelijkheden hebben die wij als leek over het hoofd zien.

In ieder geval wens ik u veel sterkte in deze.