Wat te doen tegen steenmarters?

Steenmarters knagen de kabels van mijn auto door, ik heb al een pieper onder de motorkap laten plaatsen, gaas onder de auto gelegden een doek met ammoniak.
Wat kan ik nog meer doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

Je kunt bij Conrad een marterverschrikker kopen. Ultrasone marterverschrikker met optische bescherming.

Produceert agressieve ultrasone geluiden die door marters worden gemeden. Hierdoor wordt schade aan elektrische kabels en slangen voorkomen. Het bestralings bereik ligt rond 100 dB. Omdat de marter een nachtdier is, wordt hij bovendien door de in de marterverschrikker ingebouwde ultraheldere LED afgeschrikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/856033/SecoRuet-Ultrasone-marterverschrikker-met-optische-bescherming
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals in mijn vraag stond had ik al een pieper in laten bouwen.
Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Sommige kabels komen alleen af op kabels waar visolie in is verwerkt .
Je kunt die kabels vervangen door kabels waar geen visolie in is verwekt .
Je kunt fijn gaas onder jou motorblok spannen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de garage bestaan er voor mijn auto helaas geen kabels zonder visolie.
Misschien is het niet waar, maar ik ben van hen afhankelijk... Ik zie mezelf ook nog geen fijn gaas onder het motorblok vastmaken.. Goede oplossingen, alleen niet voor mij.
Toch bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wel heus kabels te krijgen zonder visolie .
Vraag maar eens bij een automaterialenzaak .
En het zijn de jonge steenmarters die dat doen en die plaag is binnenkort weer over .
Je kunt ook naar de autosloop gaan en op reserve bogiekabels en een bobine kabel halen .
U kunt proberen een toilet blok onder de motorkap te hangen.
Dit hebben mijn ouders ook gedaan en sinds die geen last meer gehad van kapotte kabels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het vandaag gedaan.
Baat het niet het schaadt ook niet.
bedankt.
Steenmarters, helaas is daar weinig tegen te doen.
Alle middelen zijn slechts lapmiddelen en werken al dan niet voor korte duur.
Een marter is een vrij intelligent dier en weet op ten duur dat hij "voor het lapje" wordt gehouden en gaat weer vrolijk ongestoord verder met waar hij mee bezig was.
Gezien dat deze diertjes ook nog eens beschermt zijn kun je ook niet teruggrijpen op vallen, klemmen en/of gif.
Beter is om uw wagen onderdak weg te zetten of buiten zijn territorium te parkeren.
Met alle beperkte wettelijke toegestane middelen is er vaak maar één winnaar.
Een mogelijke oplossing is om hun verblijfplaats te vinden en vandaar het probleem aanpakken.
Als ze steeds gestoord worden in en rondom hun verblijfplaats dan zoeken ze vanzelf hun heil elders.

Voor wat uw wagen betreft kunt u overwegen om de bekabeling extra te ommantelen met tubbing of weg te werken achter fijn gaas.
Veel meer dan dat kunt u eigenlijk niet doen.

Succes