Welke auto's hebben een distributieketting?

Bij mijn oriëntatie op een nieuwe wagen, had ik de tip gekregen dat ik beter voor een wagen kan gaan met een distributieketting i.p.v. een distributieriem. Het laatste schijnt namelijk makkelijker stuk te gaan, wat tevens hogere reparatiekosten met zich meebrengt. Een overzicht van automerken die met distributieketting werken zou geweldig zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
22.4K

Het beste antwoord

De link geeft een mooie lijst met auto's met distributie kettingen. Ik rij zelf met een Peugeot 207SW uit 2008 die heeft er toevallig ook een.

Lijst is in het Engels, voor het geval je het niet wist Vauxhall is gewoon een Opel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top, precies wat ik zocht! Dank voor je snelle antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik verwacht geen beter antwoord dan die van jou. Nogmaals bedankt!