Hoe verwijder ik de wieldoppen van mijn Toyota Aygo?

Een model uit 2009 met de standaard (platte) wieldoppen van Toyota. Als ik tussen de band en de wieldop kijk zit er nog een metalen rand. Die rand is denk de velg en de aansluiting op de band, waar ik geloof ik beter geen schroevendraaier tussen kan zetten. Een schroevendraaier tussen de wieldop en die rand heeft volgens mij ook geen zin omdat de wieldop muurvast zit en zo alleen de plastic wieldop kapot trek. De werkelijke oplossing zit volgens mij in de metalen ring die ik tussen de wieldop door zie lopen en op zijn plaats wordt gehouden door plastic "weer-palletjes". De ring zit echter ook muurvast en krijg hem niet over die palletjes heen. Hoe doet men dit zelf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.1K

Het beste antwoord

De dop moet met de ring samen in 1x er af getrokken worden. bij de meeste wieldoppen zit er een ring aan vast met palletjes