(Hoe) Kan ik aanspraak maken op een achtergelaten auto?

De situatie is als volgt; de parkeergarage van mijn werk, is een parkeergarage die door meerdere bedrijven gebruikt wordt en redelijk vrij toegankelijk is voor automobilisten die er verder niks te zoeken hebben, ze komen er alleen niet zomaar meer uit met hun auto.

In deze parkeergarage staat al driekwart jaar een aauto, met een dikke laag stof er op. Het is geen bijzondere auto, volgens mij een Rover 200, maar een stuk beter dan mijn huidige roestbak.

Stel ik meld het kenteken bij de beheerder van de garage en/of politie en er wellicht wordt nagegaan of deze auto nog van iemand is.

Is er een manier om op de hoogte gehouden te worden van de stand van zaken en kan ik (als er zou blijken dat hij van niemand meer is) er aanspraak op maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.2K

Antwoorden (1)

Nee, na een eventuele melding van uw zijde wordt het kenteken nagetrokken en de eventuele eigenaar achterhaalt.
Mocht er niets van bekent zijn of heeft het een crimineel verleden dan wordt deze in beslag genomen en eventueel verbeurt verklaart.
.......Hij wordt zowiezo afgesleept.....
Na verloop van tijd zal deze auto dan geveild worden op de domeinen of vernietigd worden ( ik vermoed zelf het laatste daar als de eigenaar verdwenen is of anderzijds niet traceerbaar is, dan heb je kans dat de sleutels en de papieren dat ook zijn.

Ik zal altijd een melding doen, de auto kan ergens bij betrokken zijn geweest of is mischien gestolen.
En dat de eigenaar er mischien zelfs nog in ligt.....................
Je weet het immers maar nooit.