Heeft Duitsland nog een voorraad winterbanden?

In Nederland is (bijna) geen winterband meer te krijgen. Wachttijd min. 3 weken.
Weet iemand of het zin heeft een ritje Duitsland te maken, het liefst omgeving Kleef, voor een set winterbanden?

Wanneer je ervaring met Duitse banden bedrijven hebt, wil ik dit ook graag van je horen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik heb onlangs een nieuwe winterset (da's winterband op velg) besteld via autobandenmarkt. De banden worden verstuurd naar een door jou opgegeven adres - dat mag ook het adres van een garage zijn.

De banden worden geleverd door het Duitse bedrijf Delticom. Mijn ervaringen ermee zijn uitstekend:

--  Vrijdagavond besteld (via Internet).
--  Zaterdagochtend bevestiging dat de levering zou plaatsvinden.
--  Zaterdagochtend gebeld met de garage waar ik ze heen had laten sturen. Zij hadden ook al een bevestiging ontvangen, vroegen zich al af wie ik was.
--  Dinsdag of woensdag (weet ik niet meer precies) werden de banden geleverd bij de garage.
--  Meteen een afspraak gemaakt om de banden te laten wisselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor de tip en je ervaring +1

Andere antwoorden (4)

als ik jou was zou ik gewoon wat garages in duitsland bellen voordat je er heen rijdt
14 jaar geleden
atu een duitse soort kwikfit heeft genoeg winterbanden ,vanaf ca € 55
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt +1
Ze zijn volop bij Ebay te koop ook twedehands.Je kunt kijken bij kostenloze verzending.Geldt niet altijd voor Nederland dus wel goed lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal ik doen, bedankt +
Ga er maar gerust heen ,in Duitsland waren de meeste auto,s al voorzien van winterbanden dus ze hebben voorraad genoeg.
Ik woon zelf in de buurt van Emmerich vlak bij de grens.
Mijn zwager heeft er nog 4 stuks liggen,pas 4000 km mee gereden,maar het ligt eraan welke maat je zoekt,als ze passen heb je een koopje.
Oktober dit jaar gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zoek maat 205/55 R 16 H
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee helaas andere maat.