Is brandstof op bepaalde dagen gemiddeld duurder?

Je hoort wel eens dat brandstof altijd het duurst is vlak voor het weekeinde, met name vlak voor een weekeinde waarop veel mensen met vakantie gaan. Woensdag zou de brandstof dan het goedkoopst zijn.

Klopt dat?

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Auto's
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou best wel eens kunnen of het zo is weet ik niet maar ik vraag me af waarom benzine in luxemburg goedkoper is dan hier..

Het beste antwoord

Het is mij nog nooit opgevallen toen ik - tot voor kort- elke week vier maal per week langs een benzinestation kwam op weg naar mijn werk. Ik hield dit altijd goed in de gaten omdat ik dan van- of naar mijn werk kon tanken zodat ik er niet speciaal weer voor naartoe hoefde te rijden. Ik werkte ook elke vrijdag en zaterdag, maar het is mij nog nooit opgevallen dat het dan juist goedkoper of duurder was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In mijn ervaring is dat in Nederland niet zo. In Duitsland kan je echter je klok er op gelijk zetten. op dinsdag, woensdag en donderdag is de benzine goedkoper dan om en in het weekend & rond feestdagen. NU tanken dus ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dit is niet waar, ik tank regelmatig op vrijdag goedkoper dan op woensdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het tijdgebonden is,is mij niet bekend. Ik weet wel van mijn familieleden uit het westen,dat de brandstof(ik dacht eerst aan kolen en stookolie,omdat ik geen auto bezit), hier in het oosten beduidend goedkoper is dan bij hen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het hoge noorden is het rond het weekend juist goedkoper. Geregeld zijn er acties van een witte pomp met 10 tot 12 cent korting op een liter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zou best kunnen.
Want de prijzen zijn gebaseerd op de adviesprijs van de vijf grote oliemaatschappijen.