Hoe krijg ik de stekkers van deze autospeakers los?

Het zijn de front speakertjes van een fiat seicento. En ik wil liever de draden niet eruit rukken, het lijkt me handiger als ik de stekker losmaak. Die stop ik dan gewoon in mijn nieuwe speakers.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Je kan deze 2 "blokjes" gewoon van elkaar los maken. Waarschijnlijk zit er een pennetje die je moet liften, dit als soort "slot".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dit al een paar jaar zo zit gaat het waarschijnlijk zwaar. Borgpennetje indrukken en voorzichtig de stekkers tenopzichte van elkaar heen en weer wrikken. Eerst wat kruipolie gebruiken kan helpen maar pas wel op dat dan je grip ook minder kan worden.