bij mij renault megane 1998 de sneldheidsmeter niet goed als ik gas geef doet ie het niet laat ik gaslos werkt perfect?

als ik gas geef gaat niet na nul of schommelt van 0 tot 150km/h maar als ik me gas los laat en uit laat rollen geeft ie gewoon normaal de snelheid weer tot dat ik weer gas geef valt gelijk weg. wat kan dat zijn?? heb er al een nieuw teller in gezet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel deze vraag ook eens op "problemcar.nl"

Antwoorden (2)

Dat is nog een mechanische met een aangedreven tandtandwieletje, er zit blijkbaar nogal wat slijtage op.
Dit kan u ook verbeteren door de kabel te smeren, dat kan u doen door olie van bovenaf in de gaine te druppelen of te spuiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zit geen kabel aan het is digitaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had u beter meegegeven in uw vraagstelling.
Meestal zijn dit soort problemen te wijten aan slechte Massa.
Kijk eens achter je dash naar je massa kabels, check ook even of deze bij je accu ook nog in orde zijn.
Mocht deze stiekem toch nog goed zijn, leg dan een nieuwe kabel aan vanaf je meter ( de behuizing ) rechtstreek naar het chassis.
Megane is berucht om zijn electronische storingen..........