mijn auto houdt in tijdens het gas geven op snelweg gaat hij niet harder dan 120/130 het gaat om een mercedes c220. wat is het probleem?aut

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
18.5K
Antoni
11 jaar geleden
Moet je dan niet "gewoon" schakelen naar een hogere versnelling?

Antwoorden (5)

Te vuile brandstof filter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij krijgt te weinig benzine.

Ik heb dit probleem eens gehad met een VW Golf.
Toen was een van de twee de brandstofpompen versleten.
Edraket
11 jaar geleden
Sorry maar daar zal je meer informatie voor moeten geven. Een motor heeft drie dingen nodig: brandstof, zuurstof en ontbranding ( vonk.) als één van de drie niet in voldoende mate aanwezig.is dan functioneert het geheel niet lekker meer..
Kortom, eerst luchtfilter eraf.en.schoonmaken of vervangen, dan brandstoffilter hetzelfde. Carburateurs of injectiesysteem reinigen, ontsteking nalopen ( vonken alle bougies, staat ie.op tijd.) dan kleppen even nakijken, staan ze nog op.de.aangegeven waarde en dan zou je wagen in theorie weer optimaal moeten rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zit er een begrenzer op?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal betreft dat een vervuild gasklephuis of een vervuild brandstofcircuit of luchtfilter, maar mijn nummer één hoofverdachte is toch het gasklephuis.
Demonteren, goed reinigen met remmenreiniger zodat alle aangekoekte vuil verwijdert is, gewoon ouderwets handwerk met kwast en doek (GEEN STAALWOL of gelijkend iets ).