Voldoen deze twee autolampen aan de Nederlandse eisen voor autolampen?

1 blauwe is een h7 12v
De rode is een DC 12v

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze komen uit het buitenland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas is de rode lamp niet geüpload

Antwoorden (3)

NEE! Blauw licht is alleen toegestaan als je in een legercolonne rijdt, Rood alleen achter toegestaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is niet zozeer de kleur blauw, dit geeft een "xenon" effect. Erger is dat de lampen 100 Watt zijn, en dus niet over een E-keur beschikken.

Je moet er rekening mee houden dat ze zo heet worden dat kunststof lampen hierdoor vervormen. Dan heb je een korte tijd mooi veel licht, en daarna (hoogstens volgende APK) nieuwe lampen nodig. even goed over nadenken dus.

En het ontbreken van de E-keur zorgt dus tevens dat ze niet voldoen aan de Nederlandse eisen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, beide lampen zijn niet toegestaan.
Voorzijde wagen dient wit of geel licht uit stralen.
Er zijn wel wagens die blauwachtig licht uitstralen, alleen als ze hiermee hun typegoedkeuring hebben gekregen zijn deze toegestaan.

U mag ook niet eigenhandig andere verlichting plaatsen.
U mag namelijk alleen de verlichting voeren die bij uw type wagen hoort.
Dus geen mooie blauwe, groene of rode lampen.
Ongeacht of dergelijke zaken vrij verkocht worden en ook vaak gezien worden langs de weg mag het nog steeds niet.