Waarom voelt het zo aan dat mijn auto langzamer is geworden nadat de Motor en turbo zijn vervangen?

ik heb renault megane sedan 2004, en sinds kort is de motor en turbo vervangen door de garage

(geen renault garage zelf)

De auto rijd wel en geeft geen storingen aan, maar wel is het vreemd dat mijn auto de gas wat later pakt.

met 120 pk moet hij eigenlijk veel sneller kunnen naar mijn mening.

ik heb geen ervaring met auto's en dit is trouwens ook mijn eerste auto.

Het is een DIESEL en heeft een kwartaal stil gestaan i.v.m. financieel

*Als ik het gas in druk hoor ik de motor wel gaan maar de kracht komt iets later*

Alvast bedankt voor de info, reacties, hulp, tips.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Als ik dit zo lees:
"Als ik het gas in druk hoor ik de motor wel gaan maar de kracht komt iets later"

En met dit warme weer

Dan denk ik gelijk aan de airco. Zou het daar aan kunnen liggen? Sommige mensen vergeten dat de airco best wel wat vermogen verbruikt.

Ik ben echter wel een leek op het gebied van auto's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet al te bruut omgaan met dat "nieuwe" blokje.
Kan zijn dat deze net als jou wagen een lange tijd heeft stilgestaan en dat er nog een paar zaken niet lekker draaien.
Denk aan afgezet vuil e.d. dat moet eerst allemaal loskomen.
M.a.w. het blokje moet even opnieuw ingereden worden.
Daarnaast is het net als wat in het andere antwoord al verteld is, welke gebruikers hangen er aan.
Een airco trekt zeker een bepaald vermogen weg, maar ook andere ( electrische ) verbruikers.
De dynamo moet immers meer stroom leveren en moet dus zwaarder trekken.

Als de motor gaat opspinnen ( met gekoppelde aandrijflijn ) dan behoord hij wel gelijk zijn krachten over te zetten naar je wielen.
Als je het gevoel hebt dat hij iets, tja hoe moet je dat benoemen of uitleggen ;), inhoud op de koppeling of iets doorslipt dan kan het ook zijn dat de overbrenging naar je versnellingsbak niet 100% is.

Ik zal wel even de garage op de hoogte brengen, dan weten zij er in ieder geval iets van af (vermoedelijk zullen zij ook wel zeggen van kijk het even een tijdje aan ), als er nadien toch nog wat gebeurt dan kunnen ze in ieder geval niet zeggen van had ons dan even gebelt.