Hoe bevestig ik een los schakelaartje van de portier-afstandsbediening van mijn auto? (zie extra uitleg en foto).

Het is de afstandsbediening van mijn Peugeot 206. Zoals op de foto te zien is er één schakelaartje los (ligt naast de sleutel) en is de schakelaar om de portieren te sluiten. De schakelaar om de portieren te openen zit nog op zijn plek op de printplaat (verticaal op de foto). De losse schakelaar zat horizontaal op het printplaatje. Kan ik zelf het schakelaartje weer op de contactjes bevestigen met b.v. (super-)lijm? Solderen lijkt me geen optie (priegelwerk).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

Superlijm geleidt niet, dus dat gaat niet werken. Solderen krijg je al helemaal niet voor elkaar. Probleem is dat als je een nieuwe printplaat besteld je ook het signaal moet overzetten, dat is specialistenwerk. Probeer het hier eens:

http://priad-autosleutels.nl/reparatie-printplaat-kapsleutels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank U Freek!! Ze zijn tot de 29ste op vakantie, maar ga zeker contact met ze opnemen.

Andere antwoorden (3)

Als u kunt solderen kan u op de print 2 dunne draadjes solderen en verbinden met de contacten van het schakelaartje, daarna op de juiste plaats kleven met contactlijm.
Mogelijks kan u die draadjes aan de andere kant van de print solderen om zo dun mogelijk te blijven.

Rechtstreeks lijken kan niet want lijm is een isolator.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Solderen lijkt me geen optie, althans niet om zelf te doen. Ik heb niet het gereedschap om op zo'n klein oppervlak te solderen zonder het risico te lopen de printplaat zelf of de ic's te beschadigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En toch is dit de enige oplossing voor een definitieve herstelling, misschien kent u iemand in uw vriendenkring. Als u het schakelaartje kan bevestigen boven de contacten zou het misschien ook werken als u drukt op dit schakelaartje.
Mogelijks maakt het contact door de druk van uw vinger ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die printplaatjes worden machinaal heel anders gesoldeerd als dat wij het kennen. Daar wordt op een bepaald tijdstip de PLAAT verhit en dan wordt het onderdeeltje (in dit geval: schakelaar) erop geperst (in milliseconden). Als je het plaatje er al uit zou krijgen dan zie je aan de achterkant GEEN soldeercontacten. Dus dat gaat niet werken, tenzij je een paar ton wilt investeren voor een machine om een sleuteltje van een paar tientjes te willen repareren.
Nou dit is gewoon te solderen ik heb het vorige week nog gedaan ?

Maar als je het zelf niet kan loop dan gewoon een mobiele telefoon winkel binnen waar ze ook reperaties doen vraag of ze het willen solderen voor je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zal ik als enige je de hoop ontnemen.
9 van de 10 zijn ze dusdanig gebroken dat het soldeer oppervlakte op de printplaat te klein is om te herstellen.
Lijmen is al helemaal uit den boze, naast dat het te grof is is het vaak ook nog agressief, is het de lijm niet dan zijn het wel de dampen die de zooi verder aantasten.
Bij voorbaat onbegonnen werk.