mag ik met een thuiskomer die maar 80 mag op de snelweg rijden? en mag ik dan op de vluchtstrook gaan rijden om andere mensen voor te laten gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
16.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom op de vluchtstrook? Moeten alle vrachtwagens daar ook dan gaan rijden; die mogen tenslotte ook niet harderdan 80 km/pu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga absoluut niet op de vluchtstrook rijden. Behalve dat dat de meest gevaarlijke plek van de autosnelweg is (er vallen de meeste doden) is het ook de meest vieze. Alle troep als steentjes, takjes enzovoort dat van auto's valt of loskomt van het wegdek komt door de rijwind van voertuigen op de vluchtstrook terecht. Daar blijft het vervolgens liggen.
Je rijdt maar zo weer lek op de vluchtstrook.

Antwoorden (4)

Nee, je mag NIET op de vluchtstrook rijden. Je kunt met 80 gewoon rechts houden maar doe het niet als het niet absoluut nodig is om ergens te komen.

Ga gewoon naar een garage voor een nieuwe band.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
100% goed!!! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja wordt een beetje lastig he als je er op zondag achterkomt dat je band leeg staat om dan naar een garage te gaan..
als je maandagochtend weer gewoon moet werken dus zondag avond gewoon naar huis moet
en op zondag rijden er geen vrachtwagens he
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou geen vrachtwagens... verder maakt dat niet uit, er rijden ook auto's met aanhangers en caravans die 80 rijden. Ik snap je probleem niet goed, wat moet dat moet dat zeg ik ook maar ga niet als het niet nodig is met die thuisblijver rondrijden maar dat doe je toch ook niet dan? Op de vluchtstrook rijden is echt verboden en als een vrachtwagen jou met 80 wil inhalen rijdt die zelf te hard maar dan nog: inhalen kan gewoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Screwloose, volgens mij moet je op de snelweg minimaal 80 mogen en kunnen rijden, geen 60.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ANWB helpt ook op zondag.
In principe mag dat. Probeer het wel op een rustig moment te doen. Want als je een vrachtwagen achter je aan krijgt kan het wel eens zijn dat deze gaat bumperkleven. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België mogen vrachtwagens op de koop toe niet inhalen (ze doen het jammer genoeg maar al te vaak toch). Dan blijven ze achter je rijden en creëer je een gevaarlijke situatie + een behoorlijke portie stress.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Artikel 43 van het RVV stelt o.a.:
'' behoudens in noodgevallen is het de weggebruikers verboden op een autosnelweg of autoweg gebruik te maken van de vluchtsstrook, de vluchthaven of de berm''
Van een noodgeval is hier geen sprake. nee dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag met een thuiskomer op de grote weg rijden want dat mag al als het voertuig maar 60 km per uur kan

Maar op de vluchtstrook rijden mag niet !
Van de boete die je daarvoor krijgt kan je 4 nieuwe banden kopen

En je thuiskomer wiel de naam zegt het al is echt alleen maar om je weg te kunnen vervolgen met max 80km per uur en een maximale afstand van 200 km