Hoe vul je een jerrycan met benzine, zonder dat ie tijdens het tanken ineens overstroomt. Zit daar een veiligheidssysteem in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
10K

Antwoorden (3)

het tankpistool is voorzien van een veiligheidssysteem. Pomp slaat af zodra tankpistool het vloeistofoppervlak raakt. Het voltanken van een jerrycan verschilt daardoor niet van het voltanken van een gewone benzinetank van een auto.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tank jij bromfietsbenzine voor je buitenboord motor? Bedenk dat mengolie voor bbmotoren hele andere specificaties heeft als olie voor bromfietsen.
Als je de inhoud van de jerrycan weet, houdt dan gewoon de literteller in de gaten...scheelt veel geknoei en natuurlijk ook wat geld.

In principe hoort het pistool door te hebben wanneer de tank gevuld is maar als je het pistool net wat scheef houdt of er boven wil hij al snel overlopen. Het in de gaten houden van de meter is dus de makkelijkste optie om niet te knoeien. En vanzelfsprekend geen snelpomp pakken want hierbij werkt het stopsysteem gegarandeerd niet.. Zelfs bij autos gaat dit regelmatig fout door de snelheid van deze pomp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit een beveiliging op het vulpistool maar daar kan je niet op vertrouwen omdat de ruimte die een jerrycan bied voor schuim veel minder is. Er komt dan ook geen klots benzine uit maar schuim.
Steek het vulpistool vrij diep in de.hals van.de.jerrycan en leg je hand. p de zijkant. Benzine is vrij koud als het getankt.word dus.op die manier kan je precies voelen hoeveel erin zit. Ben je op driekwart dan knijp je wat minder hard waardoor de benzine minder hard stroomt.
Top je jerrycan ook niet helemaal af maar vult hem tot net iets onder de.hals zodat je een buffer lucht overhebt. Als benzine warm word zet het uit en bij openen krijg je dan alsnog een klots over je voeten...