Dit heeft met meerdere factoren te maken, zoals o.a. :
* Vering, stug of slap, een enorm verschil
* Luchtdruk in de banden
* Banden soort en maat
* Stijfheid van de carrosserie van de betreffende auto
* Stroomlijning van de auto
Neem een ouderwetse eend.. die heeft hele slappe vering en die zie je dus ook helemaal schuin gaan in de bochten, terwijl een auto met sportief en strak geveerd onderstel nagenoeg recht op de weg blijft "plakken"
Luchtdruk in de banden, weinig druk, zal de auto over de weg slingeren, te veel druk zal hij ook niet prettig rijden omdat hij teveel stoot
Bandensoort, erg smalle banden houden de auto niet op zijn plek, en veel te brede banden geeft de auto meer kans op slippen bij nat wegdek. Het mooist is droog en warm weer, en brede banden.
Stijfheid van de carrosserie, niet voor niks worden er in sportauto's veerpootbruggen gebruikt om de stijfheid te verhogen. Hierdoor zal een auto minder torderen/buigen (En ja, dat doet een auto echt onder die omstandigheden!)
Stroomlijning, Bijv door middel van een spoiler wordt de auto bij hoge snelheden meer tegen het wegdruk gedrukt, door de rijwind