Matrixborden tonen bij ophef snlhdsbprkng "Einde alle verboden"- symbool. 500 m verder blijkt dat max speed nog altijd 90 is. Klopt niet?

Indien tijdelijke beperking (bvb 50 km/h) wordt opgeheven, graag ter plekke toegestane max. snelheid tonen en niet "einde snelheidsbeperking".
Da's onjuist en kost bekeuringen. I veronderstel nl. dat ik weer 120 mag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (3)

Als er een bord einde alle beperkingen staat op de matrix borden dan betekend dat:

RVV-Bord E9: Einde van alle op een elektronisch signaleringsbord aangegeven verboden, een symbool dat lijkt op Ø.

En dus geldt er de op dat wegdek geldende standaard snelheid, en eventuele vaste bord aanpassingen gewoon. Dus 90 blijft 90.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Douwe;

Als je jouw interpretatie concreet volgt zou je na dat matrixbord zelfs met onbeperkte snelheid door mogen knallen; 120km/h is immers ook gewoon een snelheidsbeperking. Vanaf het laatste brandende matrixbord geldt gewoon weer de snelheid zoals die met permanente borden ter plaatse staat aangegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker als je tijdens wegwerkzaameheden de snelweg oprijdt, zijn de originele borden niet altijd te herkennen en als dan de snlhdsbprkng wordt opgeheven, denk je dat je inderdaad 120 mag. Ik zie dat ook geregeld en vraag me dan af, wanneer ik het bokje ben... nog ben ik zo'n situatie niet gecontrolleerd.