Waarom kan je kentekens die met CD beginnen niet vinden op kentekenzoeken

net zag ik een auto dat het kenteken CD-xx-xx me vader zei toen dat je dat niet kon vinden op kentenzoek. Dus toen ging ik zoeken en kon de auto inderdaad niet vinden. Waarom kan je dat kenteken niet vinden en weet iemand van wie die auto was. Want het zijn toch kentekens van ambasades. Dus van welke??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Het beste antwoord

Als particulier kun je sowieso niet achter de gegevens van de kentekenhouder komen.

De rdw heeft wel een optie op internet, waarbij je door middel van het intoetsen van het kenteken achter de voertuiggegevens kan komen. Echter dit geldt niet voor speciale, afgeschermde kentekens.

Bij afgeschermde kentekens kun je denken aan sommige overheidsvoertuigen, maar dus ook aan voertuigen die gebruikt worden door het ambassadepersoneel.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit komt omdat dat kenteken al heel oud is.
Er zijn alweer nieuwere kentekenborden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Sorry Beestenboeltjes, maar je antwoord klopt niet. Je kan zelfs kentekens van auto's terug vinden die al gesloopt zijn. Op deze site kan ik auto's van mijn ouders terug vinden die ze voor 1990 hadden. En daar kan ik ook zien wanner ze gedemonteerd zijn. http://publiek.vwe.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien heeft de lettercombinatie CD op het nummerbord niets te maken met de leeftijd van de auto.
CD staat voor Corps Diplomatique en is inderdaad voor diplomaten,weet niet hoe het bij andere diplomaten staat maar bij de Belgische diplomaat is het kenteken duidelijk Belgs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zijn inderdaad van het corps diplomatique, ambassademensen. Mensen uit een ander land die hier voor hun ambassade werken en die hebben dus een speciaal kenteken en net als de kentekens van het koninklijk huis (AA) kun je die niet vinden op een kentekenzoeksite. Die zijn beschermd.

Toegevoegd na 56 seconden:
Je kunt verder niet weten van welke ambassade aan alleen het kentekennummer.