Kun je de uitslag van een dragrace berekenen?

Neem bijvoorbeeld de Pagani Zonda cinque en de lamborghini Aventador LP700-4. Welk van de twee zou de dragrace winnen, als alles perfect zou gaan. Neem bijvoorbeeld een dragrace van 1 kilometer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Als dat zou kunnen dan zouden heel veel illegale gokkers heel erg rijk zijn in die branche ;) Je hebt te maken met hoe de auto bestuurt wordt. Hoe snel hij accelereert en hoe handig de bestuurder is met de auto. Wat hij aankan en hoe recht hij de auto op de weg kan houden. Allemaal factoren die de snelheid kunnen bepalen. Als alles exact hetzelfde zou gaan, dus stel dat en stel dat.. dan wint die auto met de meeste PK en performance.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik al eerder al zei... Bedoel ik dat als alles perfect zou gaan. gewicht speelt vast ook een rol dus degene met de meeste PK's hoeft niet te winnen.
In THEORIE kan je dat inderdaad berekenen, je krijgt ook bij bijna iedere auto een 0-100 staatje en die.bestaat voor beide wagens die.jij noemt ook máár:
Een beetje dragrace heeft teveel variabelen, wegdek, banden, temperatuur van de banden, temperatuur van de lucht, hoogte waar de race plaatsvind ( hoeveelheid zuurstof per kuub lucht) wind, enz, enz.
De belangrijkste factor echter is de bestuurder. Er zijn professionele dragracers die véél sneller reageren dan jij en ik. En één tiende verschil aan de start is al vaak seconden aan de fysisch.
Dus, als antwoord op je vraag, als ie al de variabelen meeneemt kan ie een kansberekening maken maar meer niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Fysisch is natuurlijk de finish, mijn foon dacht weer eens slimmer te zijn dan ik....