Hoeveel dodelijke ongevallen komen voor bij de eerste rijles?

Zie vraag..

Alvast bedankt! Hopelijk heb ik hem goed geplaatst, haha!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerste rijlessen worden wel eens gegeven door onbevoegden met alle gevolgen van dien, tellen deze ook mee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu je toch bezig bent, mag het ;D Voel u vrij :)!

Antwoorden (4)

Dat is onbekend, puur omdat er bij dodelijke ongelukken niet centraal wordt geregistreerd of het om een rijles ging en om de hoeveelste les het dat ging.

Waarschijnlijk is het aantal dodelijke ongelukken tijdens rijles niet zo heel hoog. De instructeur kijkt immers mee en kan altijd ingrijpen middels de dubbele bediening.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Geen, bij een eerste rijles worden er weinig spannende dingen gedaan en mag je blij zijn als je een stukje rijd, daarbij zal een instructeur goed opletten en ingrijpen waar nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, je gaat geen snelweg op of een drukke weg buiten de bebouwde kom en dat zijn de plaatsen waar de meeste dodelijke ongevallen zijn. Ik durf wel te zeggen dat het aantal nul is ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me dat een dodelijk ongeval tijdens een rijles door een familielid de landelijke pers zeker wel zal halen... En ik kan me niet heugen zo'n feit al eerder gelezen of gehoord te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wtp dat is dus GEEN rijles maar iets doen wat verboden is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zegt nog niet dat dit op dat moment ook mocht wtp. Gelukkig mag dit soort onzin in nederland zeker niet en ook in amerika mag dit pas als je hebt laten zien dat je kunt rijden op een stuk terrein volgens mij (en dat kun je zien als de eerste rijles in nederland).
Zoals NBK al zei; de eerste rijles stelt weinig voor, de meeste komen de woonwijk niet eens uit. Je moet eerst normaal leren wegrijden en een beetje fatsoenlijk kunnen sturen. Je instructeur zal je dit leren op een zeer rustig stukje weg. Ik was ook aardig nerveus voor mijn eerste rijles en dat is normaal maar bang zijn om dood gereden te worden is wel heel overdreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste rijles stelt meestal nog niet veel voor en de lesgever past wel op. Eerst zien wat vlees hij in de kuip heeft.
Ikzelf ken wel 3 mensen die zijn omgekomen bij het geven van autorijles.(ik deed vroeger takelwerk) Allemaal vaders of broers die zelf les gaven en niet over echte leswagens (met dubbele bediening) beschikten. 2 maal bij het oversteken van een drukke rijbaan en éénmaal bij het vergissen tussen voor en achteruit.
Dus toch maar beter naar de rijschool. En daarna hopen dat je de 6 volgende jaren overleefd. Die zijn de gevaarlijkste...