Hoe krijg ik mijn cabriodak ECHT schoon tegen groene alg aanslag zonder iets te beschadigen? Wat voor middel moet ik gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.6K

Antwoorden (6)

Uitgaande dat je dak van textiel is, kun je het hiermee proberen:

http://nl.hg.eu/products/show/id/30/zonnescherm___dekzeil__en_tentenreiniger
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan zo geen middel daarvoor noemen, maar probeer het eens bij een zaak die HG producten verkoopt. HG heeft talloze middelen tegen elk soort vervuiling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het proberen met HG zonneschermreiniger +
Gewoon de GroeneZeep hiervoor gebruiken! Flink borstelen met de 'vleug' mee, en ruimhartig naspoelen. Wordt weer als een plaatje....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tunap Cabriodak onderhoudsset artikel 151 kopen bij een autodealer.
Wordt alleen bij dealers verkocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groene zeep is ook TROEP!!

Al mijn rubbers waren wit uitgeslagen, rubber rond mijn achterraam helemaal misvormt geworden en gaf zwart af, het zwarte spul ging lekken op de kap en is nu een hele vlek. Dacht dat dit het ergste was... Ook onder de kap zat de zeep!! 1 groot drama in die klep waar het dak in verdwijnt. Ook mijn kap is sinds het groene zeep wassen 1 maand terug 3x zo groen geworden!

Zo te werk gegaan zoals iedereen dat omschrijft:

Dak vochtig maken
1 eetlepel groene zeep van driehoek in een volle emmer water oplossen en over het dak gooien.
10 minuten inweken
met een zachte borstel inborstelen met de naden mee
GOED afspoelen.

Nee HG hoeft van mij ook niet! Nieuw dak moet ik maar eens overwegen denk ik!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer dat je de zeep 10 minuten hebt laten inwerken, dat was niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet nodig? de zeep moet toch inwerken en de alg los maken? op internet staat zelfs dat je het een paar 'uur' moest laten inwerken. dat durfte ik niet. dus denk probeer het eerst even. 10 minuten brengt al een ravage aan laat staan een paar uur!
Zomaar wat middeltjes op je kapje gebruiken lijkt mij niet zo goed voor de stof? Ik heb het zelf bij mijn garage laten doen. Risico's nemen kan duur uitvallen als het verkeerd gaat. Mijn kapje is inmiddels alweer 2 jaar schoon :) Nu mijn auto wel als nieuw lijkt zorg ik er wel voor dat het zo blijft dus ik ben elke maand aan het soppen, iets waar ik voorheen nogal laks in was.