mag je meerdere keer je auto opschoten in een jaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Amadea
12 jaar geleden
Wat betekent volgens jou opschoten?

Antwoorden (3)

Ik ga er even vanuit dat je opschorten van het kenteken bedoeld.

In dat geval is het:
Er is geen limiet aan het aantal x per jaar dat dat mag.
Het kan je wel veel kosten. Vraag is of het wel opweegt tegen de kosten.

(wel apart dat de www.rdw.nl pagina offline is vandaag).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag je auto meerdere keren opschorten per jaar, maar het moet wel na een jaar verlengt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een auto mag meerdere malen opgeschort worden. Aan het opschorten van een auto zit wel wat werk (het is niet veel maar je moet wel een overweging maken):
* Kosten voor schorsing
* Beëindigen wegenbelasting (gaat automatisch), maar voorheen merkte je pas rendement bij langer schorsen. Wanneer je heel kort je auto schorst werden de kosten voor de wegenbelasting gewoon in rekening gebracht.
* Verzekering, de premie die je vooruit betaalde krijg je niet terug. Maar deze wordt gereserveerd minus de poliskosten.

Opschorten mag maar heeft het wel nut. Bovendien mag een opgeschort voertuig niet op een openbaar terrein staan maar uitsluitend op privéterrein.