zijn er trucs of tips om je auto goed in te parkeren? en ook weer uit?

het gaat wel redelijk maar het blijft een ramp..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
24.7K

Het beste antwoord

Hier 2 filmpjes waarin je het goed kan zijn. De 2e bron geeft ook uitleg hoe je dit het beste kunt doen.

Eerst kijken en dan nog eens oefenen. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die filmpjes waren echt handig.. nu moet ik zelf nog eens wat vaker oefenen! ;) haha

Andere antwoorden (11)

ik heb er wel 1tje voor je.
ik parkeer namelijk vrijwel altijd vooruit in.
stel je rijdt op een weg en aan de rechterkant van de weg is een plekje vrij

-------------------------------------
jij--->
---------------vrij-----------------

Naast de weg is een stoeprand. je steekt je auto veel te schuin in totdat je met je rechtervoorwiel op de stoeprand staat. nu draai je je stuur de andere kant op, zet m in z'n achteruit en zet je auto netjes op de lege plek
(beetje lastig om uit te leggen, hoop dat het een beetje over komt, want makkelijker dan dit parkeren bestaat niet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achteruit inparkeren. Als je naast de auto staat waar je achter wilt gaan parkeren moet jouw eigen rechter-achterwiel gelijk staan aan de auto waar je naast staat. Op dat moment moet je insturen. Als je in je linker buitenspiegel de auto waar je voor gaat staan ziet, moet je terug sturen. Je staat dan perfect ingeparkeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat met die spiegels probeerde mijn instructeur mij ook wijs te maken. Deed ik precies wat hij zei, klopte er geen hout van. Wat bleek: dat met die spiegels werkt alleen als je van gemiddelde lengte bent. Ben je korter, dan zit je dichter bij je spiegels; ben je langer, dan zit je verder van je spiegels af. Dat heeft allebei grote invloed op het moment waarop je de andere auto in je spiegel ziet verschijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op welk punt moet je rechterachterwiel gelijk staan aan de auto? Gelijk met zijn linkerachterwiel? Ik kan het n.l. ook niet achteruit inparkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad gelijk met het linker achterwiel. Jouw rechter achterwiel dient gelijk te staan met het linker achterwiel van de auto waar je op dat moment naast staat en uiteindelijk netjes achter wilt komen staan.
De beste truc is natuurlijk een kleine auto kopen... ;-)

Dan, naast de auto voor de vrije plek gaan staan.
Achteruitrijden en snel indraaien.
Als je in de spiegel de stoeprand ziet terugdraaien.

Natuurlijk is dit slechts een globale beschrijving. Je zult moeten oefenen (een paar keer op dezelfde plek) tot je weet welke vaste punten je in de spiegels in de gaten moet houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het door een man laten doen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik rijd altijd eerst voorwaarts de parkeerruimte stuur dan het parkeervak een beetje uit zodat ik er beetje schuin al insta. Dit is een goed uitgangspunt aangezien je er nl zo ook uit gaat!

hoop dat dat duidelijk is anders vind je nog een (andere) goede tip!

http://www.youtube.com/watch?v=EFHrPFVRCxY&feature=related
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt overwegen om 3 stukjes tape op je achterruit te plakken (kleine stukjes, net boven de hoedeplank, uiteraard aan de binnenkant), 1 precies in het midden, 1stuks 15 cm vanaf de linkerkant, en 1 stuks 15 cm vanaf de rechterkant. Als je vervolgens achterom kijkt tijdens het inparkeren, kijk je over het tape-je heen naar de achtergrond. Zo heb je een referentiekader voor het moment wanneer je bv moet beginnen met het ' indraaien' . Het is even wennen, maar ik ken mensen die er veel baat bij hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Goeievraagster;

Altijd achteruit fileparkeren (overzichtelijker en wendbaarder, maar dan ook wel achteruit kijken), heel rustig rijden en snel sturen. En veel oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben gelukkig dat ik alle rijbewijzen heb en veel rijopleidingen heb gehad.
Daarom prak mijn auto overal in waar het past.
De kunst is: stuur op tijd in laat hem lopen end raai in 1 keer weer terug.

Doe het NOOIT vooruit en het liefst achteruit aan de kant waar je zit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit met rijles de tip gehad om:

1) parallel aan de rij auto's achteruit te rijden totdat mijn rugleuning ter hoogte van de bumper van de laatste auto staat.
2) Volledig indraaien
3) Verder achteruit tot mijn ruitenwissers ter hoogte van de bumper staan
4) volledig terugdraaien
5) laatste stukje achteruit

Werkt altijd! (bij mij)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga af en toe naar een parkeergarage toe en ga daar oefenen op een rustig stukje je zult zien dat het naar een tijdje al een stuk beter gaat succes er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd achterwaarts inparkeren. Ook al heb je ruimte genoeg, gewoon dooroefenen
Naast de andere auto gaan staan. Snel indraaien en dan langzaam bijsturen. Sommige vinden het ook makkelijker als ze indraaien aan de bestuurders kant.