Kan mijn auto op E10-benzine rijden?

In Duitsland kun je bij de pomp naast de gewone Euro 95 ook E10-benzine krijgen. Deze is ietsje goedkoper. Kan mijn auto, een Audi 80 van bouwjaar 1992 met 2.0 liter benzinemotor, daar ook op rijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Het beste antwoord

Oude auto's kunnen eigenlijk altijd wel op E10 rijden.
In de brochure uit de PDF zie je precies of jou auto bij de uitzonderingen hoort (want die lijst is blijkbaar korter dan de lijst van auto's die WEL E10 kunnen verdragen.

Het scheelt inderdaad een slok op een borrel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens de brochure zijn alle audi's geschikt voor E10, BEHALVE die genoemd in de PDF, de Audi 2, 3 en 4 van bepaalde (recentere) bouwjaren.
Jij kunt dus veilig E10 tanken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha fijn, dat scheelt weer tweeënhalve euro op een tank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan of je dat er uithaalt met het heen en weer rijden ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, makkelijk. Ik wacht altijd tot de tank bijna leeg is. En dan doe ik gelijk een paar boodschappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een volle tank scheelt me toch wel meer dan een laagbetaalde in een uur verdient. Zeker als ik ook nog eens E10 ga tanken.

Andere antwoorden (2)

Hier een link naar een E10 check.
http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed gebruik gemaakt van mijn linkie hoor.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De antwoorden zijn bijna tegelijk gegeven. Vaak opent men een vraag, gaat een antwoord zoeken en geeft dan, na enige tijd, antwoord. Het kan dan voorkomen dat er meerdere dezelfde antwoorden komen. Dat is geen bewust plagiaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, excuses dan..