Ik heb een nieuwe auto gekocht, deze krijgt een **-T**-* kenteken (beginnend met T), echter volgens RDW zitten ze al bij de X. Is dit een demo?

Ik ben bang dat de dealer mij een auto probeert te verkopen die niet "nieuw" geproduceerd is, maar die al ergens als voorraad auto in het land staat. Dit omdat mijn kenteken met een T zou beginnen en de nieuwe auto's al bij de X zijn. Via RDW site kan ik geen info vinden. Is het mogelijk dat de auto die ze mij als nieuw willen geven, een voorraad model is die dus al eerder is geproduceerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op voorraad staan ze nog niet op naam (meestal) dus dan krijg je ook een nieuwe kenteken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de auto binnen zeer korte tijd geleverd kan worden, 2 weken ofzo, dan staat ie al ergens in het land. Een spiksplinternieuwe bestellen duurt ... 2 á 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij in het autobedrijf is de t nog in volle gang, splinternieuwe autos hebben een t kenteken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs de helft minder waard als je met twee wielen over de drempel bent..:)

Antwoorden (4)

Ik heb begin vorige week een nieuwe auto afgeleverd gekregen die TVT in het midden had. Daarna heb ik ook nog een net nieuwere bij de dealer gezien met TXR of zo.
Dat betekent dat de auto die je nu geleverd krijgt, als die ook met T begint, in de afgelopen twee weken op kenteken gezet is.

Dat hoeft dus helemaal niet te betekenen dat het een demo-auto is.
12 jaar geleden
Volgens www.rdw.no zitten ze nu op XBJ. Aangezien de U en de V niet gebruikt worden, zijn ze dus pas net de T gepasseerd. Als jij achter in de T zit, heb je dus gewoon een nieuw kenteken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Rdw.no moet natuurlijk rdw.nl zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het kenteken invult bij het RDW kun je precies de datum van de tenaamstelling zien. Daaraan kun je niet zien wanneer de auto geproduceerd is. omdat een dealerauto niet op naam staat maar vaak met garagekenteken even de weg op gaat (proefrit).

Bij de aanschaf van een nieuwe voor jou geproduceerde auto, kun je vaak zelf de kleur, bekleding, accessoires etc bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan welke tweede letter T de auto heeft ;-)

Importeurs en dealers hebben veelal afname afspraken. Sommige importeurs geven dealers extra bonussen op het feit dat een auto wordt tenaamgesteld/geregistreerd.

Andere importeurs geven bonussen als dealers het kenteken aanvragen (dit kan soms dagen/weken voor tenaamstelling liggen)

Een voorraad auto kan dus helemaal nieuw zijn (0-1 km gereden), maar toch 2-3 maanden geleden kenteken voor aangevraagd zijn.