waarom indicatie lampje accu nog steeds zwart?

Gister wou mijn astra 96er niet starten,
Met startkabels weer aangekregen.
Ongeveer 15 km mee gereden waar onder een stuk van 100km/u + maar het indicatie lampje geeft nog steeds zwart aan laden dus.
Wat kan de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Antwoorden (1)

Te weinig accuzuur in de accu of een andere oorzaak dat de accu "op" is; of de dynamo is kapot. Kijk of je met een acculader de accu vol krijgt, lukt dan niet is de accu de oorzaak, anders de dynamo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de accu stuk zou zijn zou de indicatie wit moeten kleuren, dit is echter niet het geval.
Straks als de auto start dan ga ik nog +/- 40 km rijden in de hoop dat die dan wel vol laad.