Waarom staat er bij de borden boven de snelweg de ene keer wel een aantal km bij de plaats, en de andere keer alleen de plaatsnaam?

Elke keer als ik weer gebruik maak van de snelweg zit ik met deze kwestie en ik kom er maar niet bij met mn hoofd. Ik dacht eerst dat de km alleen werden aangegeven als je dicht bij de locatie was, maar op 1 rit zie je de ene keer wel de km staan, even verderop weer alleen de plaatsnaam en weer verderop weer wel de aantal kilometers. In dezelfde rit!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (6)

Soms waren de cijfers op....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou het kunnen zijn dat de borden van een verschillende "lichting " zijn?
Dat ze uiteindelijk allemaal vervangen worden door borden met afstand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij een afrit bent staat het geloof ik niet aangegeven en ervoor en erna wel. Maar dat weet ik niet zeker.... Heb daar eerder ook wel eens naar gekeken en dacht dat het zoiets was.
Pin me er niet op vast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het plaatje van jou Oud Beijerland 's Gravendeel staat dus geen km aangegeven. Ik denk dat ze die km 3/5 km terug al aangegeven zijn. En gelijk weer over 3/4 km nogmaals aangeven heeft geen nut. ik denk daar vandaan. Er is geen regel dat er bij elk bord aantal km moet weergegeven te zijn...

Het kan ook makkelijk i.v.m een afrit zijn.
zie plaatje bijvoorbeel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan ben je er bij na
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de wetenschap zich ook met de bewegwijzering bezig houdt, klik maar op de link. Staat eea met voorbeelden vermeld.