Ik heb zelf een parkeerplaats aangelegd maar er staat een auto al 6 maanden voor de koop terwijl dat eigenlijk is bedoelt voor mijn klanten. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik begrijp er geen zak van.
Jij hebt dus een parkeerplaats aangelegd voor je klanten. Maar wat voor parkeerplaats is dat? Is dat op prive terrein? Want dan hoef je geen smoesjes te bedenken, gewoon politie bellen, en weg laten slepen. Als het een openbare parkeerplaats is, kijken in de APV, mag je auto's te koop zetten op openbare parkeerplaatsen. Of is de parkeerplaats illegaal aangelegd? En van wie is die auto?

Antwoorden (4)

Als de parkeerplaats op Uw grond staat, verordenen de wagen te verwijderen. Het telefoonnummer zal wel op het verkooppapier staan. Anders aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenaar someren de auto te verwijderen, wordt daar niet op gereageerd zou ik een sleepbedrijf de auto weg laten halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe je voor als geïnteresseerde klant, vraag een proefritje en parkeer de auto ergens anders.
Ook kun je kijken of er in de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente iets over lang parkeren staat, in sommige plaatsen mag je op een dergelijke manier geen auto's te koop zetten langs bepaalde wegen.
Maak zelf wel een bordje met "privé parkeerterrein" om herhaling te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het wel een leuke tip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Creatieve oplossing!
Indien dit op eigen grond is dan kan je hem laten wegslepen indien de eigenaar van de wagen weigert hem te verplaatsen. In Belgie mag een auto niet te koop staan zonder ingeschreven nummerplaat.