Welk nummer-cijfer combinatie komt er na de huidige kentekenplaat?

Momenteel zitten we al bij de TXT, een aantal letters zijn "besproken", die doen niet mee en komen we over een tijdje bij de 9-ZZZ-99. En dan ?

Toegevoegd na 8 uur:
Ik heb het jullie wel moeilijk gemaakt met mijn 9-ZZZ-99 !
Het laatst uitgegeven kenteken (RWD site) is 12-TZT-1
Mijn vraag was inderdaad: wat komt na de twee cijfers-drie letters -een cijfer ?
Excuses voor de verwarring.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben heel benieuwd naar het antwoord, want vraag me dit ook al een tijdje af...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze slim zijn gaan ze nu eens over naar het persoons gebonden kenteken.... We zijn zowat het enige land in europa dat dit mog niet heeft.

Het beste antwoord

De huidige serie is "twee cijfers, drie letters, een cijfer". (1-DBB-23). Dan komt: "een cijfer, drie letters, twee cijfers. (12-DBB-3). Als die op zijn, bij zoals jezelf zegt 9-ZZZ-99, krijgen we: "twee letters, drie cijfers, een letter. (DB-123-B) en daarna D-123-BB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee cijfers-drie letters-1 cijfer en dan als voorbeeld geven 1-DBB-23? Daarna doe je het ook precies andersom. Inderdaad: dit is nieuws en hoe kom je daar aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit ooit gelezen in de Autoweek.
Overigens is de D die ik gebruikte in de laatste serie, gereserveerd voor bromfietsen. Die wordt dus niet voor personenauto's gebruikt. (net zoals de B en V voor bedrijfsvoertuigen gereserveerd zijn.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He he, ik heb moeten zoeken, maar hier is de link. http://www.rdw.nl/nl/particulier/dekentekenplaat/deplaatzelf/Pages/Decijferlettercombinatieophetkenteken.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is: "Wat komt er na 9-ZZZ-99?" Dat is toch echt, zoals het in de link staat: AB-123-C. Inderdaad serie 9. Daarna komt serie 10. (A-123-BC) Serie 9 en 10 worden, zoals ik al schreef, nu al gebruikt voor bromfietsen. Echter alleen met de beginletters D en F.
Ik heb de vraag dus juist beantwoord. Wat de combinatie wordt van serie 11 en volgende, is nog niet bekend. Ook niet bij de RDW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10767030/__Nog_1_jaar_nieuwe_kentekens__.html Ik kon de link niet eerder meer vinden. Ik wist dat ik het gelezen had, dus hier is hij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi zo, nu krijg je terecht een plusje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het artikel uit de Telegraaf heeft duidelijkheid gegeven.
Hulde voor Jol om zijn doorzettingsvermogen en manier van communiceren.+

Andere antwoorden (2)

Voor kenteken combinaties spreken we van sidecodes: Op dit moment gebruiken we 7 t/m 10:

Sidecode 7:
Voor personenauto's zijn we bij sidecode 7: en die gaat tot 99-XXX-9 (dus niet z)

Sidecode 8:
Voor (lichte) bedrijfswagens hebben sidecode 8: 9-XXX-99.

Sidecode 9,10:
Sidecode 10 wordt nu gebruikt voor bromfietsen. 9 is inmiddels opgebruikt.

Het RDW bepaald dergelijke zaken, en heeft nog geen nieuwe sidecodes uitgegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na de huidige 99-XXX-9 opbouw (sidecode 7) gaan we naar sidecode 8. Hiervan gebruiken we niet alle letters in verband met dezelfde opbouw die geldt voor exportkentekens.

Na sidecode 8 gaan we naar sidecode 9 en daaropvolgend 10
Sidecode 9 - XX-999-X
Sidecode 10 - X-999-XX

Geen idee wat daarna komt...