Wie kan mij vertellen wat het vervangen van een wielremcilinder ongeveer kost?

Volgens de garage die onze APK heeft uitgevoerd, remt onze rechterachterrem niet meer zo goed (Citroen Berlingo). Het probleem vermoed hij in een wielremcilinder. Wat kan of mag het kosten om deze te laten vervangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
7.7K

Antwoorden (2)

Een cilindertje kost zo'n twintig Euro. Het werk: Het wiel moet eraf, de remtrommel wordt losgemaakt, misschien óók het wiellager, remleiding dichtklemmen, remmen losmaken of in elk geval de veren van de remschoenen los,
en dan de remcillinder vervangen. Vervolgens remmen ontluchten! Alles weer remolievrij maken, reinigen
en alles weer goed monteren in omgekeerde volgorde. Klein uurtje werkplaatstarief (als 't meezit)........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de remcilinder rechts lekt zal de linker niet lang droog blijven. Advies is dus: 2 cilinders en set remschoenen vervangen. totaal ca. 2.25 uur werk en € 100,- materiaal.