Heb je perse een moment sleutel nodig voor het vervangen van distributieriem?

hallo is het perse nodig om een moment sleutel te gebruiken voor een een distributie riem te vervangen of is vast is vast? en heeft iemand tips nog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Néé! Bij het vastzetten van b.v. een cilinderkop wèl. Met een beetje 'gevoel' kan je zonder...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke bout of moer aan de motor van een auto heeft een aanhaalmoment. (o.a. de spanrol)
Vast is vast klinkt leuk maar met een verkeerd aanhaalmoment kan men problemen verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet absoluut een momentsleutel gebruiken, zeker bij zelfspannende en hydraulische spanrollen. als je ze te vast zet verliezen ze hun werking. met alle gevolgen van dien!!!!